استایل های تصویر

توسط amin, 20 تیر, 1392

سلام

در این بخش به معرفی افزونه ی imagecache می پردازم. این افزونه به ویرایش و قراردادن افکت های مختلف بر روی تصاویر سایت مربوط می شود و از نسخه دروپال 7 به بعد در داخل هسته اصلی دروپال قرار گرفته است.

با هم به دیدن این آموزش تصویری می نشینیم:

 

بد نیست یادی بکنیم از افزونه imagecache_actions که به شما اجازه می دهد افکت های بیش تری را بر روی تصاویر خود داشته باشید که باید این افزونه را از وب سایت دروپال دانلود و نصب کنید.

از جلمه پرکاربردترین افکت های تصاویر موارد زیر هستند :

  1. Crop یا برش: که به شما اجازه می دهد با مشخص کردن یک نقطه به عنوان لنگر (anchor) ابعادی مشخصی را از تصویر جداکنید. مثلا بر اساس تصویر زیر از وسط تصویر یک مربع 200 در 200 پیکسل جدا می شود.

  1. تغییر اندازه یا Resize: توسط این افکت می توانید تصویر را به یک اندازه دقیق در بیاورید. زمانی که می خواهید تصاویر را برای نمایش در یک اسلایدشو آماده کنید این مورد کاربرد دارد.

بهتر است توسط فتوشاپ تصاویر را قبل از آپلود از نظر حجم و اندازه متناسب کنید. مثلا اگر قرار است اندازه تصاویر داخل سایت 700 در 600 باشد و شما یک عکس 1200 در 900 دارید توسط فتوشاپ و با حفظ      aspect-ratio آن را به عرض 700 برسانید و حجم آن را نیز کاهش دهید (انتخاب save for web) و بعد آن را آپلود کنید تا کمترین به هم ریختگی در عکس ظاهر شود.

 

  1. Scale  یا مقیاس: این گزینه به شما اجازه می دهد با حفظ aspect-ratio تصاویر خود را تغییر اندازه دهید. یعنی اگر شما مثلا از اندازه 700 در 600 استفاده کنید و اندازه تصویر اصلی 800 در 600 باشد به جای 700 در 600 از 700 در 525 استفاده می شود تا نسبت های تصویر حفظ شود.

 

  1. Scale and Crop: هم تصویر شما با حفظ نسبت ها (aspect-ratio) کوچک می شود ولی دقیقا به همان اندازه ای که وارد کرده اید و موارد اضافی توسط crop حذف می شود. تقریبا می توان گفت گزینه کاربردی خیلی خوبی است.

 

سایر گزینه ها نیز مانند چرخش (Rotate) مشخص است که تصویر را دوران می دهد ( در جهت عقربه های ساعت ) و Desaturate نیز تصویر را سیاه – سفید می کند.

حواستان به ترتیب قرار گیری افکت ها نیز باشد. مثلا اگر می خواهید هم watermark (باید افزونه imagecache actions  را نصب کنید ) داشته باشید و هم تصویر را بچرخانید اول باید watermark کنید و بعد بچرخانید. خودتان امتحان کنید تفاوت را احساس خواهید کرد.

خوب امیدوارم آماده باشید تا در آموزش بعدی بالاخره به سراغ افزونه views برویم. این افزونه در هسته نسخه 8 دروپال خواهد بود ولی برای این نسخه یعنی 7 باید آن را دانلود کنید. همچنین نیاز به نصب افزونه ctools نیز خواهید داشت.(احتمالا)

تا جلسه بعدی بدرود

متن ساده

  • No HTML tags allowed.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.